A Bandai Namco és a Sony stratégiai partnerséget kötöttek
A Sony új, „stratégiai üzleti szövetségi megállapodást” írt alá a globális médiavállalat Bandai Namco-val, amelynek része a Bandai Namco szellemi tulajdonainak (IP-k) aktívabb promotálása is.
Részvényvásárlás és együttműködés részletei
Az egyezség értelmében a Sony 16 millió Bandai Namco részvényt vásárolt (mintegy 68 milliárd jenért ~430 millió dollár). Ez a teljes kibocsátott részvényállomány körülbelül 2,5%-a.
A Sony saját disztribúciós és gyártási tapasztalatait fogja hasznosítani annak érdekében, hogy tovább bővítse a Bandai Namco IP-k elérhetőségét. Különösen az anime és manga területein, ahol gyors piaci növekedést tapasztalnak, valamint más videós tartalmak esetében is.
Vezetői vélemények
Momoi Nobuhiko, a Bandai Namco Holdings Inc. ügyvezető alelnöke így kommentálta a megállapodást:
„Izgatottsággal tölt el bennünket a lehetőség, hogy új szórakoztató tartalmakat hozhassunk létre. Ötvözve a Sony csoport erősségeit és technológiai képességeit a szórakoztatás különböző területein a Bandai Namco IP-tengely stratégiájával.”
Az együttműködés kiterjed a termékértékesítésre (merchandising) is, továbbá tervben vannak jövőbeli, „élményközpontú szórakoztatási” projektek. A Sony blogposztjában elhangzott, hogy továbbra is támogatni kívánják az alkotókat, és további befektetéseket, illetve üzleti szövetségeket terveznek a rajongók bevonásának növelése érdekében.
Mitomo Toshimoto, a Sony Group Corporation stratégiai igazgatója és képviseleti vállalati ügyvezetője hozzátette:
„A két vállalat szórakoztatóipari erősségeinek ötvözése és vonzó szellemi tulajdon megsokszorozása révén még nagyobb sebességgel haladhatunk előre az IP-k értékének maximalizálása és a Sony hosszú távú, ‘Creative Entertainment Vision’ elnevezésű jövőképének megvalósítása felé.”