lorem

A Call of Duty volt profi játékosa szerint „ez a legkönnyebb lövöldözős játék”

Kép forrása: Activision

Egy egykori profi Call of Duty-játékos, Doug “Censor” Martin szerint a Call of Duty egyedülállóan könnyű belépési szintet kínál a lövöldözős játékok között, ezzel együtt azonban komoly vitákat is kiváltott a közösségen belül.

Doug “Censor” Martin, aki éveken át versenyszerűen játszott, nemrég arról beszélt, hogy a Call of Duty „a legkönnyebb FPS-játék, amelyben jóvá lehet válni”. Tapasztalatai szerint a COD kevésbé igényel komoly tanulási folyamatot és mechanikai precizitást, mint például a Counter-Strike vagy a Valorant. Állítása szerint egyszerűbb az alapvető ismeretek elsajátítása, valamint a játék fizikai adottságai és a célzás is kevésbé szigorú vagy büntető a kezdők számára.

Az egyszerűség előnyei és hátrányai

Censor véleménye szerint ez a könnyű tanulhatóság az, ami a Call of Dutyt ennyire népszerűvé teszi: gyorsan visszajelzést ad, hamar sikerélményhez juttatja a játékosokat, ezért sokan úgy érzik, hogy fejlődnek és jól játszanak. Ugyanakkor, éppen emiatt kevesebb a valódi kihívás benne, mint más, keményebb FPS-címekben. Az olyan játékokban, mint a Counter-Strike: Global Offensive vagy a Valorant, rendkívül pontos célzásra, precíz pályaismeretre és taktikai kommunikációra van szükség ahhoz, hogy valaki versenyképes legyen – szemben a Call of Dutyval, ahol Martin szerint ezek az elvárások gyengébbek.

Közösségi visszhang és vita

Állítása megosztotta a Call of Duty rajongói körét – sokan egyetértenek vele, de sok játékos ki is kérte magának ezt a véleményt, hangsúlyozva, hogy a Call of Duty kompetitív szintjén még mindig magas szintű ügyesség, reflexek és stratégia szükséges. Mások ezzel szemben azt állítják, hogy a játék fejlesztői tudatosan igyekeztek széles közönség számára elérhetővé és élvezhetővé tenni a Call of Dutyt.

Az e-sport fejlődéséről szóló szegmensben Censor arról is beszélt, hogy a profi COD-játékosok újak lehetőséget kapnak világszerte karrierépítésre, de szerinte éppen a játék relatív egyszerűsége miatt a profi szint és a hobbi szint közötti határ is vékonyabb, mint a többi népszerű FPS esetén.