A Fortnite tavaly 352 millió dollárt fizetett a tartalomkészítőknek

Kép forrása: Epic Games
Az Epic Games bejelentette, hogy 2024-ben összesen 352 millió dollárt fizetett ki a Fortnite tartalomkészítőinek. Ez az összeg 11%-os növekedést jelent a 2023-as évhez képest.
A kreatív közösség növekedése
- Az Unreal Editor for Fortnite (UEFN) segítségével új élményeket létrehozó alkotók száma jelentősen nőtt: míg 2023-ban még 24 000 kreatív tartalomkészítő volt, addig 2024-re ez a szám megháromszorozódott, elérve a 70 000-et.
- A játékosok által készített szigetek száma is megugrott: összesen közel 200 000 sziget készült, amelyek közül 137 000-et UEFN-nel hoztak létre.
- A napi átlagos játékosszám is emelkedett: 2023-hoz képest 15%-kal több játékos kapcsolódott be a kreatív tartalmakba.
Kiemelkedő bevételek és elköteleződés
- A kreatív program sikerét mutatja, hogy 58 alkotó keresett több mint 1 millió dollárt az Epic Games eszközeivel készített projektjeik révén.
- A Fortnite játékosai több mint 5 milliárd órát töltöttek el a kreatív tartalmakban, ami a teljes játékidő 36,5%-át teszi ki. Ez növekedést jelent az előző évhez képest, amikor ez az érték még csak 4,98 milliárd óra volt.
Fortnite esport fejlődése
A Fortnite esport színtere is jelentős növekedést mutatott:
- Az FNCS Global Championship csúcsközönsége elérte a 809 ezer nézőt, ami 80 ezerrel több, mint a 2023-as versenyé.
- Az FNCS-t először szervezte meg a BLAST, miután többéves megállapodást kötött az Epic Games-szel.
- A NASCAR partnerséget kötött az FNCS-sel online és személyes események szervezésére.
Az esport területén új szereplők is megjelentek: az ESL FACEIT Group például elindította az „ESL Featuring Fortnite” programot, amely alternatív játékmódokat kínál az FNCS formátumához képest.
Új lehetőségek és fejlesztések
Az Epic Games továbbra is bővíti és fejleszti az UEFN eszközkészletét:
- Új funkciók jelentek meg, például első személyű kamera, egyedi NPC-k és interaktív UI-eszközök.
- Hivatalos együttműködések érkeztek olyan márkákkal, mint a LEGO Csoport, a Tini Nindzsa Teknőcök és a Fall Guys.
Az Epic Games elkötelezett amellett, hogy tovább támogassa a kreatív közösséget, és még több lehetőséget biztosítson az alkotók számára. A vállalat célja, hogy a Fortnite Creative ökoszisztémája tovább növekedjen és új mérföldköveket érjen el.