
Az utóbbi időben olyan pletykák kezdtek el keringeni, amelyek szerint a GTA 6 fejlesztési költségei eddig 1-2 milliárd dollár között mozognak. Ez messze a legdrágább fejlesztési költségvetéssel rendelkező videojáték lehetne, jóval meghaladva olyan címek költségeit, mint a Destiny (2014 – 500 millió dollár), a Cyberpunk 2077 (2020 – 330 millió dollár), vagy a Modern Warfare 2 (2009 – 310 millió dollár).
Még a Grand Theft Auto V, amely 2013-ban jelent meg, „mindössze” körülbelül 250 millió dollárba került a Rockstar Gamesnek. Azonban a GTA V három nap alatt több mint 1 milliárd dollárt termelt a megjelenése után, így bátran kijelenthetjük, hogy a magas fejlesztési költségek bőven megtérültek.
De vajon a GTA 6 minden eddigi címet felülmúlhat? Ha igaznak bizonyulnak a 2023-ban kiszivárgott költségvetési adatok, akkor valószínűleg igen.
A fejlesztési költségek drasztikus növekedése a GTA-sorozat történetében
A Grand Theft Auto játékok fejlesztési költségei az első résztől kezdve folyamatosan és exponenciálisan növekedtek. Ha hinni lehet a pletykáknak, a GTA 6 új szintre emelte ezt a mércét:
- Grand Theft Auto (1997) – 1-2 millió dollár*
- Grand Theft Auto 2 (1999) – 3-4 millió dollár*
- Grand Theft Auto 3 (2001) – 5 millió dollár*
- Grand Theft Auto: Vice City (2002) – 5 millió dollár
- Grand Theft Auto: San Andreas (2004) – 10 millió dollár
- Grand Theft Auto IV (2008) – 100 millió dollár
- Grand Theft Auto V (2013) – 250 millió dollár
- Grand Theft Auto 6 (2025?) – 1-2 milliárd dollár
(*Becsült adatok kutatások alapján)
Ha ezekből az adatokból indulunk ki, feltételezhetjük, hogy időben és pénzben mérve is a következő GTA cím akár 3 milliárd dollárba kerülhet, és körülbelül 15 évbe telhet, mire elkészül. Természetesen ez csak spekuláció – ne vegyük készpénznek.
Megéri az óriási befektetés?
A cikk írásának idején a Take-Two Interactive, a Rockstar Games anyavállalata, körülbelül 32,5 milliárd dollárt ér. Ha a GTA 6 fejlesztési költségeit – mondjuk 1,5 milliárd dollárt – egy évtizedre osztjuk el, akkor ez nem tűnik irreálisnak. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a játék várhatóan hatalmas bevételt fog termelni, amikor végül megjelenik.