
Minden idők legdrágább videojátéka lehet
A Grand Theft Auto 6 várhatóan a valaha készült legdrágább videojáték lesz. Bár a GTA 7 valószínűleg még nagyobb és szélesebb körű lesz, egy volt Rockstar-fejlesztő szerint a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése jelentősen csökkentheti a szükséges munkaórákat és a kézi munka költségeit.
2026 májusa az egyik legnagyobb hónap lehet a videojáték-iparban, hiszen több nagy cím is megjelenik, de semmi sem fogható a Grand Theft Auto 6-hoz. Hacsak nem halasztják el újra a megjelenését. Ez lesz a legnagyobb videojáték a történelemben. Várhatóan a legnagyobb költségvetéssel is rendelkezik majd, messze megelőzve a korábbi rekordereket.
Logikusan gondolva a Grand Theft Auto 7 akár túl is szárnyalhatná ezt a státuszt és költségvetést, de egy volt fejlesztő szerint ez nem így lesz.
A GTA 6 marad a legdrágább játék?
Obbe Vermeij, a Rockstar Games egykori technikai vezetője, aki dolgozott a Vice Cityn, a San Andreas-on, a Grand Theft Auto 4-en és számos más GTA-címen, nemrég a KIWI TALKZ műsorban beszélt a következő szériákról.
Vermeij úgy véli, hogy a „munka nagy részét valószínűleg MI fogja helyettesíteni” a GTA 7 esetében. Sok mindent „az MI képes lesz létrehozni”. Elmondta a hetedik főjátékra vonatkozó jóslatát is. „A GTA 7 olcsóbb lesz, mint a GTA 6”, hozzátéve: „majd 15 év múlva meglátjuk, igazam volt-e”.
A volt technikai vezető szerint az MI rengeteg munkát átvesz majd. Így a GTA 6-nál alkalmazott, inkább manuális megközelítés miatt az marad a legdrágább játék. „Szerintem nem lesz nagyobb játék a GTA 6-nál, mert a dolgok nagy részét átveszi az MI, akár akarjuk, akár nem. Ezeket a hatalmas művészcsapatokat, akik óriási térképeket vagy átvezető jeleneteket készítenek, részben MI fogja helyettesíteni a következő öt évben” – mondta Vermeij.
Felmerül a kérdés: az MI egyre nagyobb szerepe mennyire aggasztó a videojáték-ipar számára? Szükség van-e határok és irányelvek lefektetésére a tehetséges művészek és fejlesztők védelmében?