lorem

A legújabb Battlefield 6 tesztelése a rombolhatóságra fókuszál

Kép forrása: EA

A Battlefield-sorozat mindig is híres volt a látványos környezetrombolásról. A készülő Battlefield 6 ezt a kulcsmechanikát minden eddiginél magasabb szintre emeli. Az Insider Gaming értesülései szerint a legfrissebb zárt tesztelési fázisok (playtestek) fókuszában most kifejezetten a rombolás, annak hatása és játékmeneti szerepe áll.

A rombolás új generációja

A DICE és a Battlefield Studios célja, hogy a rombolás ne csak látványos, hanem stratégiai elem legyen. Az új teszteléseken azt vizsgálják, hogyan lehet a környezetet dinamikusan átalakítani a játékosok döntései alapján. Például falak áttörésével új útvonalakat nyitni, vagy épületek lerombolásával meglepetésszerű támadásokat indítani.

A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy nem minden elem lesz rombolható, és fontos, hogy a játékosok könnyen felismerjék, mi pusztítható el és mi nem. A tesztek során azt is figyelik, hogy a különböző fegyverek és járművek milyen mértékű károkat okoznak az eltérő anyagú objektumokban, illetve hogy a törmelékek milyen taktikai lehetőségeket teremtenek (például fedezék vagy új átjárók formájában).

A tesztelés menete és célja

A Battlefield Labs névre keresztelt közösségi tesztprogramban már több ezer játékos vehet részt Európából és Észak-Amerikából. A tesztelés elsődleges célja, hogy a fejlesztők minél több visszajelzést kapjanak a rombolási rendszer működéséről, a szerverek teljesítményéről, a fegyverek és járművek egyensúlyáról, valamint a játékmenet gördülékenységéről.

A fejlesztők különösen odafigyelnek a játékosok véleményére, hiszen a Battlefield 2042 csalódást keltő fogadtatása után most a „játékos az első” elvet követik. Ez azt jelenti, hogy a közösség aktívan alakíthatja a végleges játékot. A visszajelzések alapján akár jelentős változtatások is történhetnek a játékmenetben.

Látványos újdonságok a játékmenetben

A kiszivárgott és hivatalosan bemutatott gameplay videók alapján a rombolás valóban lenyűgöző. Épületek omlanak össze, falak dőlnek, a környezet pedig valós időben alakul át a harcok során. Egyes pályákon, például a városi Gibraltar térképen, a Frostbite motor továbbra is kiválóan kezeli a részletes pusztítást. A fejlesztők „alma-maghéj” szerkezetű épületeket terveztek, vagyis a rombolás rétegesen, realisztikusan történik, nem csak előre scriptelt animációkkal.

A játékosok különböző eszközökkel is képesek lesznek rombolni, így a harcok minden eddiginél kiszámíthatatlanabbá és taktikusabbá válnak.

Visszatérés a gyökerekhez és a közösség bevonása

A Battlefield 6 fejlesztői célja, hogy visszahozzák a sorozat klasszikus elemeit. A 64 fős csatákat, a kisebb, de részletgazdag pályákat, valamint a jól ismert osztályrendszert. A rombolás új szintje azonban minden eddiginél nagyobb szabadságot ad a játékosoknak, és a fejlesztők reményei szerint ismét a Battlefield lesz a környezetrombolás etalonja a lövöldözős játékok között.

A közösségi tesztelés már zajlik, és a következő hónapokban további nagy bejelentések várhatók a játékról, valamint az ingyenes Battle Royale mellékágról is.