
A várakozások magasak voltak, de MindsEye minden fronton kudarcot vallott
A Build A Rocket Boy első játéka, a MindsEye, amelyet a Grand Theft Auto egykori producere, Leslie Benzies vezetésével fejlesztettek, 2025 egyik legnagyobb csalódásává vált. A játék indulását botrányok, technikai hibák és negatív kritikák árnyékolták be. Rekordidő alatt szerezte meg az év legrosszabbul értékelt játékának címét.
Kritikák és Metacritic-pontszámok: Minden idők mélypontja
A MindsEye jelenleg mindössze 43 ponton áll a Metacriticen, ami az év legalacsonyabb értékelése, megelőzve a második legrosszabb Ambulance Life: A Paramedic Simulator-t is. A felhasználói értékelések még rosszabbak. A Metacritic felhasználói pontszám 2,5, a Steam-en pedig túlnyomórészt negatív visszajelzések olvashatók.
A kritikusok szerint a MindsEye nemcsak technikailag, de narratívában is csalódást okoz. A GamesRadar+ „rendkívül kiábrándítónak” nevezte a történetet, míg a Gamereactor UK „fantáziátlannak és sablonosnak” titulálta.
Botrányos indulás, refundok, és fejlesztői magyarázkodás
A játék indulását már előre jelezték a problémák. A fejlesztők nem küldtek ki előzetes tesztpéldányokat a sajtónak, több vezető is elhagyta a céget a megjelenés előtt, és a Build A Rocket Boy társigazgatója, Mark Gerhard szerint a negatív visszhang mögött fizetett lejárató kampány állt. A játék azonban a megjelenés után gyorsan bizonyította, hogy a kritikák nem alaptalanok. A PlayStation Store példátlan módon visszatérítéseket kezdett kínálni a játékosoknak, amihez korábban csak a Cyberpunk 2077 hasonlóan botrányos indulása során volt példa.
A fejlesztők egy közleményben elismerték a hibákat. „Megdöbbentő számunkra, hogy nem minden játékos tudta úgy átélni a játékot, ahogy szerettük volna. Elsődleges célunk a teljesítmény és a stabilitás optimalizálása, hogy minden játékos, minden eszközön egyenlő minőségű élményt kapjon”.
Játékélmény: Üres világ, hibák, unalom
A játékosok és kritikusok egyaránt kiemelték, hogy a MindsEye világa üres, tartalom nélküli, a játékmenet pedig repetitív és fantáziátlan. Az open world környezetben gyakorlatilag semmit sem lehet csinálni, a küldetések unalmasak, a vezetési élmény rossz, és a technikai hibák – például memória szivárgás, összeomlások – tovább rontják az élményt. Egyes játékosok szerint még a játék bevezető, hosszú átvezető jelenetei is azt a célt szolgálják, hogy kitolják a Steam 2 órás refund-ablakát.