lorem

A Netflix meghódítaná a játékipart is

Kép forrása: Netflix

A Netflix megerősítette, hogy a jövőben jelentősen növeli befektetéseit a videojátékok piacán, miután eddigi lépései pozitív eredményeket hoztak. A streamingóriás eddig inkább óvatosan költekezett ezen a területen, de most úgy gondolják, hogy komoly növekedési lehetőségek rejlenek a játékokban is.

Miért fektet be a Netflix ekkora erővel a gamingbe?

  • Felhasználói bázis növelése. A cég célja, hogy a játékokon keresztül több új előfizetőt vonzzon magához, növelje a meglévők elkötelezettségét, és hosszú távon hajlandóak legyenek többet fizetni a szolgáltatásért.

  • Új szórakoztatási kategória. A Netflix az elmúlt időszakban már bizonyította, hogy egyes tartalmi kategóriákban — például filmek vagy sorozatok — képes úttörő szerepet betölteni. Hasonló növekedési pályát remélnek a videojáték-piactól is.

  • Szórakoztató ökoszisztéma építése. A cég új stratégiája négy pillérre épül: történetalapú játékok, családi/mulitplayer partik, gyermekjátékok és széles, licenszelt vagy eredeti “mainstream” játékok.

Milyen játékokra fókuszál a Netflix?

  • Nagy címek licenszelése és fejlesztése. A cég rangos címeket, például a Grand Theft Auto-t már megszerezte, illetve saját, jól ismert sorozataihoz — például a Squid Game vagy Peppa malac — készít játékokat.

  • Családi és parti játékok. A jövőben több, együtt játszható, társas élményt nyújtó játék kerül be a kínálatba, amelyek a hagyományos családi társasjáték-estek digitális alternatívái lehetnek.

  • Interaktív tartalom. Az interaktív játékok és történetek átlépik a klasszikus streaming tartalom határait. A Squid Game Unleashed például a sorozat világában kínál egyedi, többjátékos élményt, amely a nézők műsorhoz fűződő viszonyát is elmélyíti.

Technológiai újítások és célok

  • Cloud gaming & multiplatform. A Netflix bővíti a cloud gaming tesztrégióit, a játékok már televízión, PC-n és különféle okoseszközökön is elérhetők, sőt, a mobiltelefon is használható kontrollerként.

  • Saját stúdiók felvásárlása. A vállalat négy fejlesztőstúdiót is megszerzett az utóbbi időkben, hogy saját, exkluzív játékokat készítsen.

  • Tartalomintegráció. Egyre több, a Netflix saját sorozataira és filmjeire épülő játék lesz elérhető, ezzel is növelve az előfizetők elköteleződését és a márka univerzumának mélységét.

Piaci kilátások

  • Növekvő piaci részesedés: Bár jelenleg a Netflix játékait napi szinten “csak” körülbelül 1,1 millióan használják — ami szerény arány a 300 millió előfizetőhöz viszonyítva —, a cég vezetői szerint ez az új stratégia látványos növekedést hozhat.

  • Hosszú távú cél: A Netflix elnöke szerint “még nem vagyunk a videojátékok Netlixe, de pontosan ez felé tartunk”.

  • A jövőben a játékokban is ugyanolyan meghatározó szereplővé akarnak válni, mint a streamingpiacon.

A Netflix tehát nem csupán kiegészítő elemként tekint a videojátékokra. Stratégiai cél, hogy a streaming-szolgáltatáson belül egy komplex, interaktív szórakoztató ökoszisztémát építsen ki, ahol a játékok és a filmek, sorozatok egymást támogatva növelik a felhasználói élményt és megtartást.