lorem

A PlayStation korábbi vezetője szerint elkerülhetetlen volt a játékok árának emelése

Kép forrása: Explosion Network

Mondjuk nem feltétlenül a Nintendo-játékoké.

Az elmúlt hetekben, hónapokban a játékosok egy számukra igen kellemetlen trend szemtanúi lehettek. Több videójátékos óriásvállalat is bejelentette, hogy a saját fejlesztésű játékaik (és a konzolok) a jövőben egy masszívabb árcédulát kapnak. A PlayStation korábbi igazgatója, Shuhei Yoshida szerint ez elkerülhetetlen volt, és így vagy úgy, de mindenképpen bekövetkezett volna a játékosok igényei miatt.

Éppen a PlayStation korábbi fejeséről van szó, akik ugyebár egyelőre mélyen hallgatnak a játékaik árának emelkedéséről. A legutóbbi információk szerint a Sony egyelőre nem áll be a sorba, az ő saját játékainak árai maradnak a jelenlegiek. Shuhei hihetetlen karriert tudhat maga mögött, úgyhogy a véleményére és meglátásaira mind a mai napig odafigyelnek az emberek. Nemrég a PlayStation Inside vendége volt, ahol az elég aktuális áremelkedésekről szóló kérdéseket is érintették a beszélgetés során.

„Szerintem ez előbb vagy utóbb bekövetkezett volna egyébként is” – kezdte ezzel kapcsolatos mondandóját Shuhei. „Nehéz időket élünk, ahol az infláció egy valós és jelentős problémát okoz a termékek árazásában, viszont a játékosok továbbra is ambiciózusabb és jobbnál jobb játékokra számítanak. Ez nyilván csak több erőforrás alkalmazásával lehetséges, ami bizony több pénzbe is kerül, ami az árakon is meglátszódik majd. A videójátékok világában minden nagyon modern és fejlett technológiákat igényel, amihez még több erőforrásra van szükség.”

Természetesen ez az „elkerülhetetlen” változás nem egy kőbe vésett dolog, de az AAA-játékok árai elég magasak tudnak lenni, ugyanis ezek költségvetése is elképesztő magas. Egyes pletykák szerint például a jövő évre halasztott GTA 6 fejlesztése több mint 2 milliárd dollárba kerül(t).