A Resident Evil: Requiem követi a klasszikus offline történetet

A Capcom hivatalosan is megerősítette, hogy a Resident Evil: Requiem fejlesztése során komolyan kísérleteztek egy nyílt világú, online elemeket tartalmazó játékkal. Végül visszatértek volna a sorozat klasszikus, egyjátékos horror gyökereihez.
Korai tervek: nyílt világ és online kooperáció
A fejlesztők egy fejlesztői naplóban mutattak be néhány rövid jelenetet a mostanra elvetett verzióból. Több főhős együtt harcolt volna a zombik ellen, hangsúlyos fegyverhasználattal és akciódús játékmenettel. Az eredeti elképzelések szerint a Resident Evil 9 (Requiem) egy online, nyílt világú lövöldözős játék lett volna, amely Raccoon Cityben játszódik. Akár több játékos is együtt fedezhette volna fel a várost.
A fejlesztők többféle rendszert is kipróbáltak, beleértve a kooperatív játékmódokat, illetve azt, hogy a játékosok több karakter közül választhassanak, akik együtt küzdenek a túlélésért. A korai prototípusokban még az is felmerült, hogy a népszerű karakterek, például Leon és Jill is főszerepet kapnak.
Miért vetették el az online, nyílt világú irányt?
A Capcom fejlesztői szerint bár érdekes koncepciókat dolgoztak ki, végül rájöttek, hogy ez nem az, amit a Resident Evil rajongói igazán szeretnének. A visszajelzések és a saját megérzéseik alapján úgy döntöttek, hogy visszatérnek a sorozat hagyományosabb, egyjátékos, offline horror élményéhez. A cél az volt, hogy a franchise gyökereihez méltó, feszült atmoszférájú, történetközpontú játékot hozzanak létre.
A végleges játék: klasszikus túlélőhorror, új főhőssel
A Resident Evil: Requiem végül egy teljesen egyjátékos, offline túlélőhorror lett. Az új főszereplő, Grace Ashcroft (az Outbreakből ismert Alyssa Ashcroft lánya) tér vissza Raccoon Citybe, harminc évvel azután, hogy a várost bombatámadás érte. A játékban lehetőség lesz első és harmadik személyű nézet között váltani. A fejlesztők ígérete szerint a klasszikus Resident Evil hangulat dominál majd.