lorem

A Riot Games megnyitja a fogadási szponzorációk lehetőségét

Kép forrása: Riot Games

A Riot Games bejelentette, hogy megnyitja a fogadási szponzoráció lehetőségét a League of Legends és a VALORANT e-sport legmagasabb szintjein Észak-Amerikában és az EMEA régióban. A fejlesztő és kiadó szerint a fogadási szponzoráció engedélyezése a „fenntartható ökoszisztémába történő befektetés” része.

A Sportradar sporttechnológiai vállalat adatai szerint a League of Legends és VALORANT e-sport globális fogadási forgalma 2024-ben elérte a 10,7 milliárd dollárt. A Riot Games azt is kiemelte, hogy a sportfogadások 70%-át szabályozatlan piacokon, engedély nélküli fogadóirodáknál teszik meg.

A Riot Games hangsúlyozta, hogy minden potenciális fogadási partner szigorú ellenőrzésen és jóváhagyáson megy majd keresztül, mielőtt csatlakozhatna bármelyik csapathoz. John Needham, a Riot Games kiadásért és e-sportért felelős elnöke is nyilatkozott.

„Úgy gondoljuk, jobb, ha átgondoltan, óvatosan és megfelelő védelmi intézkedésekkel engedélyezzük a fogadási szponzorációkat, mintha tétlenül néznénk, ahogy a rajongókat és az integritást veszélyek fenyegetik.”

A Riot célja, hogy hosszú távon elkötelezett maradjon az e-sport mellett, és a sportfogadás területén is aktívan irányítsa, valamint megvédje márkáit a rossz szándékú szereplőktől. Emellett lehetőséget kíván biztosítani a csapatoknak, hogy pénzügyileg is profitáljanak a szponzorációkból.

A fogadási szponzorációs lehetőségek bővítéséről szóló hírek először 2024 decemberében jelentek meg, amikor a League of Legends és VCT csapatokat tájékoztatták a döntésről.

Hogyan működik majd a fogadási szponzoráció a League of Legends és a VCT esetében?

A Riot Games tájékoztatása szerint a csapatok csak akkor köthetnek szponzori szerződést fogadási cégekkel, ha azok a GRID Esports hivatalos adatait használják. Emellett a csapatoknak belső integritási programot kell kidolgozniuk a verseny tisztaságának és a rajongók védelmének biztosítása érdekében.

A Tier 1-es League of Legends és VCT csapatok új szponzorokat szerezhetnek, a Riot Games pedig a fogadási programból származó bevételek egy részét visszaforgatja a Tier 2-es szintre. Ennek eredményeként nőnek a díjazások, valamint bővülnek a képzési és oktatási programok a versenyszervezők és a leendő profi játékosok számára.

Fontos, hogy a Riot tulajdonában lévő közvetítő csatornákon nem jelenhetnek meg fogadási hirdetések, és a csapatok sem viselhetik fogadási partnereik logóját a mezükön.