lorem

A Rumble berobbant az amerikai választások közvetítésével

Kép forrása: VOI

Twitch, Kick, Youtube, Rumble

A Rumble vezérigazgatója, Chris Pavlovski azt állítja, hogy a platformjuk képes lesz „felvenni a versenyt a YouTube-al”. Sikerült túlszárnyalniuk a Google tulajdonában lévő videós oldalt, és új nézettségi rekordot döntöttek. Az elmúlt hónapokban a Rumble folyamatosan egyre jelentősebb szereplővé vált a streaming és a videós platformok világában. November 6-án valódi mérföldkőhöz értek.

A StreamsCharts adatai szerint Donald Trump 2024-es választási győzelme robbanásszerű nézettségnövekedést hozott a Rumble számára, és a csúcsot 1,79 millió egyidejű néző érte el. Két különösen népszerű közvetítés segítette ezt az eredményt. Dan Bongino 515 ezer nézőt vonzott, míg Steven Crowder 460 ezres csúcsnézettséget ért el.

Ez az össznézettség elegendő volt ahhoz, hogy a platform túlszárnyalja a Kick múlt havi csúcsát is, ahol WestCol „Stream Fighters 3” eseménye 1,75 millió nézőt vonzott. Az amerikai választási est során a Rumble az alkalmazásboltban is hatalmas sikert aratott. A Twitch-et, sőt a YouTube-ot is megelőzve a harmadik legnépszerűbb applikációvá vált, közvetlenül az Instagram és a CapCut videószerkesztő után.

„Sokan kételkednek a Rumble-ben, és még mindig a YouTube-ot választják, mert azt gondolják, hogy ott van a közönség. Halálosan tévednek” – írta Pavlovski a közösségi médián, egy képernyőképpel az alkalmazásboltból. További bejegyzéseiben folytatta a Rumble sikereinek méltatását: „A Rumble tegnapi technológiai teljesítményét sokáig fogják tanulmányozni. Mérnökeink hatalmas kihívást oldottak meg a legnagyobb esténken, elértük az első helyet a streamelésben, és mindezt akadozás nélkül. Ráadásul mindezt saját szoftverünkkel, nem mások programjával és felhőjével vittük véghez.”

A november 6-i közvetítési csúcsok ellenére a platform fő vetélytársa továbbra is a YouTube a videós oldalak piacán, de Pavlovski biztos abban, hogy még csak most kezdődik a valódi áttörés. Ahogy a Rumble növekszik, egyre több streamer csatlakozhat hozzájuk. Az egyik ilyen név Dr Disrespect, aki utalt arra, hogy „élete egyik legnagyobb lehetősége” lehet, ha a YouTube nem monetizálja csatornáját.

Dr Disrespect különösen felkeltette Pavlovski figyelmét azzal, hogy a „Make Gaming Great Again” (Tegyük újra naggyá a játékvilágot) feliratot posztolta, mielőtt új termékcsaládját mutatta volna be a weboldalán.