
A mesterséges intelligencia mellett szavazott a Sony
A Sony legújabb vállalati jelentéséből kiderül, hogy a PlayStation mesterséges intelligenciát (AI) és gépi tanulási technológiákat fog alkalmazni a játékfejlesztési folyamatok felgyorsítására. Ezek a fejlett technológiák a Sony szerint kulcsfontosságúak lesznek a jövőbeli játékok hatékonyabb és költséghatékonyabb előállításában.
A jelentés 16. oldalán a Sony kiemeli, hogy célja a fejlesztőket támogató technológiák erősítése. Ezek segíthetik őket abban, hogy a lehető legjobban kihasználják saját szellemi tulajdonuk (IP) értékét magas színvonalon és hatékony módon. Ilyen technológiák közé tartozik az érzékelés és rögzítés, a valós idejű 3D feldolgozás, valamint az AI és gépi tanulás. A Sony szerint ezek a technológiák lehetővé teszik, hogy szellemi tulajdonukat „gyorsan és alacsony költséggel” juttassák el szélesebb rajongótáborhoz.
A jelentésből kiderül, hogy a PlayStation a Marvel’s Spider-Man 2 fejlesztése során már alkalmazta a gépi tanulást. Ez a technológia automatikusan szinkronizálta a feliratokat a karakterek beszélt soraival, ezzel „jelentősen lerövidítve a feliratozási folyamatot”.
NEWS: PlayStation will use AI and machine learning to speed up development cycles🚀
✅Bolstering technologies that can help creators engage in maximizing the value of their IP in efficient, high-quality ways
✅Sensing and capturing as well as real-time 3D processing, AI, and… pic.twitter.com/58tKyphw6x
— Rino (@RinoTheBouncer) September 28, 2024
Több fronton fejleszt a Sony
A Sony továbbá bemutatta a fejlesztés alatt álló Volumetric Capture Studio projektjét is. A program emberekről és helyszínekről készít 3D adatokat, hogy kiváló minőségű képeket állítson elő. A vállalat közölte: „A jövőben tervezzük, hogy magas színvonalú 3D-s eszközöket alkalmazunk. Beleértve a stúdiónk mozgásadatait is, amelyeket a csoport minden vállalata közösen használhat fel, valamint vizsgáljuk a külső értékesítési lehetőségeket.”
A valós idejű 3D feldolgozás terén a PlayStation az Epic Games-szel folytat kutatási tevékenységeket, különös tekintettel az Unreal Engine-re, amelyet játékok és számítógépes grafika (CG) generálására fejlesztettek. A jelentés említést tesz arról, hogy a Sony egy virtuális produkcióval készült zenei videó 3D CG elemeit felhasználta egy ugyanezen világban játszódó játék elkészítéséhez, valamint bemutatott egy Unreal Engine-nel készült koncepciót bizonyító, CG-alapú rövidfilmet.
Az AI és a gépi tanulás az elmúlt években forró téma volt az iparágban, mivel vitákat váltott ki a plágium és a kreativitás kérdésében. Mivel a PlayStation egyre inkább kihasználja ezen technológiák lehetőségeit, valószínű, hogy ezek a beszélgetések tovább fognak folytatódni.
A Sony előremutató hozzáállása az AI és a gépi tanulás integrálásához a játékfejlesztésben azt jelzi, hogy a vállalat nemcsak a gyártási idő csökkentésére törekszik, hanem arra is, hogy forradalmasítsa a játékok készítésének és a játékosok számára történő bemutatásának módját világszerte.