lorem

A Twitch hirdetési bevételei történelmi mélyponton

Kép forrása: Twitch

A Twitch, a világ vezető élő közvetítési platformja, komoly kihívással néz szembe. A legnagyobb streamerek szerint a hirdetési bevételek minden eddiginél alacsonyabbak, miközben egyre többen keresnek alternatívát, például a Kick vagy a YouTube platformokon.

A bevételek drasztikus visszaesése

Az olyan ismert streamerek, mint Knut és Mizkif, nyilvánosan is beszámoltak róla, hogy a Twitchen elért hirdetési bevételeik több mint 50%-kal estek vissza az előző időszakokhoz képest. Knut egy grafikonon is bemutatta a zuhanást. Elmondta, hogy a jelenlegi helyzetben a Kick-en történő streamelés sokat segített neki a kieső Twitch-bevételek pótlásában.

A helyzet különösen aggasztó, mivel a visszaesés a negyedik negyedévben történt, amikor a hirdetési költések hagyományosan a legerősebbek a karácsonyi promóciók miatt. A bevételcsökkenés nemcsak a nagy, hanem a kisebb streamereket is érinti.

Miért zuhantak be a hirdetési bevételek?

Több tényező is közrejátszik:

  • Hirdetők elvándorlása: 2024 végén a Twitch-et antiszemitizmus vádja érte, aminek következtében több nagy hirdető elhagyta a platformot.

  • Hirdetési piac változása: Az online reklámpiac folyamatosan változik. A cégek gyakran a nagyobb, stabilabb platformokra – mint a YouTube vagy a Google – irányítják át a költéseiket.

  • Felhasználói élmény romlása: Miközben a bevételek csökkennek, a nézők egyre több, akár nyolc egymás utáni, átugorhatatlan reklámot is láthatnak, ami sokakat elriaszt a platformtól.

  • Adblockerek terjedése: Egyre többen használnak reklámblokkolót, így kevesebb hirdetést látnak, ami tovább csökkenti a bevételeket.

Twitch újításai és alternatívák

A Twitch próbálkozik új hirdetési formátumokkal. Például a kép-a-képben (picture-in-picture) reklámokkal, ahol a stream kisebb ablakban fut tovább, miközben a reklám jelenik meg némítva. Emellett a kisebb streamerek számára is elérhetővé tették a feliratkozásokat és a bit-eket, de ez a nagyobb neveken nem segít érdemben.

A Kick platform egyre vonzóbb alternatíva, mivel 95/5-ös bevételmegosztást kínál, azaz a bevétel 95%-a a streameré, szemben a Twitch 50/50 vagy 70/30 arányával. Ez jelentős különbség, főleg a mostani bevételcsökkenés mellett.

Mi várható a jövőben?

Ha a Twitch nem tudja visszacsábítani a hirdetőket, illetve nem javít a streamerek bevételi lehetőségein, könnyen előfordulhat, hogy a legnagyobb tartalomgyártók végleg más platformokra váltanak. Ez pedig komoly veszélyt jelenthet a Twitch jelenlegi piacvezető szerepére.

A helyzet jól mutatja, hogy a streaming piac folyamatosan változik. A tartalomgyártók egyre inkább keresik a számukra legkedvezőbb feltételeket kínáló platformokat.