A Twitch továbbra is vizsgálja a Counter-Strike 2 skinszerencsejátékkal kapcsolatos közvetítéseket egy leleplező jelentés után.
Készül az új szabályzat a CS2 szerencsejátékot reklámozó streamerek ellen
A Twitch csapata állítólag még mindig vizsgálja a Counter-Strike 2 játékkal kapcsolatos szerencsejáték-közvetítések promócióját és jogszerűségét. Egy jelentés rávilágított arra, hogy ezek a szerencsejáték-oldalakról szóló szponzorációk megsértik a Twitch hirdetési szabályait. A Twitch közösségi irányelvei szerint a skinszerencsejáték-szponzorációkat 2023 óta tiltják. A Barron’s pénzügyi és befektetési híroldal által lefolytatott hat hónapos vizsgálat felfedte, hogy a legnézettebb CS2 Twitch streamerek közül több mint száz továbbra is ilyen szponzorációval rendelkezik.
A jelentés nyomán a Twitch egyik szóvivője kijelentette a Barron’s számára, hogy „vizsgálják az általuk felvetett példákat.” Ez azonban fél éve történt, és a mai napig több olyan streamer is aktív maradt, akiket a Barron’s példaként említett a Twitch számára. Ezek a streamerek továbbra is közvetítenek olyan tartalmakat, amelyek skinszerencsejátékkal kapcsolatosak, és nyíltan reklámozzák a szerencsejáték-oldalakat. A reklámok nem csupán közvetlen ajánlatokra korlátozódtak a streamerek felé. Egyes szerencsejáték-oldalak hirdetéseket is feladtak a platformon.
A Barron’s több magas rangú Twitch streamert is megkeresett. Elmondták, hogy akár havi 200 000 dolláros ajánlatokat is kaptak azért, hogy szerencsejátékkal kapcsolatos tartalmakat népszerűsítsenek videóikban és közvetítéseikben. Ezek az összegek még mindig olyan magasak (ha nem magasabbak), mint amikor a skinszerencsejáték először került a figyelem középpontjába egy évtizeddel ezelőtt.
A Counter-Strike skinpiaca továbbra is rendkívül jövedelmező. A Valve pedig a CS2 Case Tracker adatai szerint csak az elmúlt hónapban mintegy 60 millió dollárt keresett. Ez csak azokat az eseteket fedi le, amelyekben nyitottak ládákat, nem pedig a harmadik fél által bonyolított kereskedéseket vagy a Steam piacterén történő eladásokat. A legtöbb esetben kormányzati beavatkozásra van szükség ezeknek a szerencsejáték-oldalaknak a megszüntetéséhez, de ezek régiónként eltérően valósulnak meg.
Figyelembe véve, hogy a Barron’s szerint akár 27 skinszerencsejáték-oldal is hirdetéseket jelenít meg olyan platformokon, mint a Google, anélkül, hogy rendelkeznének szerencsejáték-engedéllyel, ezeknek a nagy technológiai platformoknak felelősséget kellene vállalniuk a helyzetért.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)