lorem

A Valve jelentős változásokat vezetett be a CS2 VRS rendszerében

Kép forrása: Valve

Február 24-én a Valve átfogó frissítéseket hajtott végre a Valve Regional Standings (VRS) modelljében, amely a Counter-Strike 2 (CS2) csapatok rangsorolására szolgál, és az e-sport események meghívóinak kiosztásához kapcsolódik. Az újítások számos kulcsfontosságú területet érintenek, beleértve a mérkőzések feladásának hatását, a versenyadatok kezelését és az egyes csapatok jogosultsági feltételeit.

A mérkőzések feladásának új szabályozása

Az egyik legfontosabb változás, hogy a mérkőzések feladása mostantól ugyanolyan súllyal esik latba, mint bármely más vereség, akár online, akár offline környezetben történt. Korábban a feladások nem befolyásolták a rangsorolást, ami lehetőséget adott néhány csapatnak arra, hogy következmények nélkül feladják meccseiket. Az új szabályozás célja az ilyen visszaélések megakadályozása.

Versenyadatok rögzítése és frissítése

A versenyadatok rögzítésének időpontjában is változás történt. Az adatok csak akkor kerülnek be a rangsorba, amikor az adott esemény utolsó mérkőzése is véget ér. Ez azt jelenti, hogy azok a csapatok, amelyek olyan eseményeken vesznek részt, amelyek átnyúlnak a VRS frissítési időkeretén, nem kerülnek hátrányos helyzetbe.

Ez a probléma különösen élesen mutatkozott meg 2025-ben. A német GamerLegion szervezet nyilatkozatot adott ki arról, hogy lemaradtak a BLAST Open Lisbon esemény top 12 meghívójáról. Ennek oka az volt, hogy még aktívan versenyeztek az IEM Katowice tornán, így az ottani eredményeik nem kerültek beszámításra.

Jogosultsági kritériumok egyszerűsítése

A korábbi szabályok szerint egy csapatnak legalább 10 mérkőzést kellett játszania ahhoz, hogy jogosult legyen a VRS rangsorban való szereplésre. Az új szabályozás ezt az értéket 5 mérkőzésre csökkentette, ezzel megkönnyítve a kisebb vagy újonnan alakuló csapatok számára a rangsorolásba kerülést.

Díjazás és bevétel számítása

A frissítések kiterjedtek arra is, hogyan számolják ki a díjazást. Mostantól az olyan eseményszervezők által generált klubbevételek is integrálva vannak a rendszerbe, mint például az ESL FACEIT Group vagy az Esports World Cup. Ezeket külön kezelik az események nyereményalapjától, és céljuk az eseményeken részt vevő szervezetek támogatása.

Összegzés

A Valve által bevezetett változtatások célja egy igazságosabb és átláthatóbb rangsorolási rendszer kialakítása volt. Az új szabályok nemcsak kiegyensúlyozottabbá teszik a csapatok közötti versenyt, hanem biztosítják azt is, hogy minden résztvevő szervezet megfelelő elbánásban részesüljön mind pénzügyi szempontból, mind pedig rangsorolási helyzetét tekintve.