lorem

CS játékosok fake LoL-csapatot hoztak létre bundázás céljából

LOL
Kép forrása: Riot Games

Az e-sport világát ismét botrány rázta meg. Két, korábbi CS játékos hamis profi League of Legends-csapatot szervezett azért, hogy mérkőzéseket manipuláljanak, és ebből profitáljanak. A lelepleződés gyorsan, már az első mérkőzés után megtörtént, a következmények pedig súlyosak voltak mind a csapat, mind a játékosok számára.

Hogyan történt mindez?

A botrány Lengyelország legmagasabb szintű LoL-ligájában, a Rift Legends-ben robbant ki. A „My Star”, korábban „Iron Wolves” néven működő csapat teljesen átalakította a játékoskeretét közvetlenül az aktuális szezon kezdete előtt. Az új tagok között több volt CS játékos is szerepelt, akik korábban már felmerültek CS GO-ban elkövetett bundabotrányokban is.

A liga előírásai alapján legalább három játékosnak régiós tagnak kellett lennie. Ezért gyorsan bejelentettek pótlékokat, akik azonban vagy nem rendelkeztek LoL-profilokkal, vagy csak alacsony szintű fiókjaik voltak. Különösen feltűnő volt, hogy néhány játékos egyértelműen nem az általuk megjelölt szerepet játszotta, vagy feltűnően irreleváns statisztikákkal, múlt nélkül indult el.

Gyanús események a mérkőzéseken

A csapat tagjai az első meccsen szinte szó nélkül játszottak, egyikük például az ágyából, ölben tartott laptoppal jelentkezett be, és a kamera folyamatosan remegett. Felmerült a gyanú, hogy az élő közvetítéshez hamis, loopolt webkamerafelvételeket használtak. A játékmenetük is árulkodó volt. Többször is szándékosan sétáltak bele az ellenségbe, hébe-hóba ellenállás nélkül haltak meg, mintha csak a fogadási szempontoknak megfelelő eredményt akarták volna biztosítani.

A lebukás és utóhatások

Már az első mérkőzés után felrepültek a gyanúk. Különösen, amikor valaki a közösségi médiában egymásra bukkant két játékos profilját látva. Kiderült, hogy egy személy több álnevet is használt. Mindehhez hozzáadódott, hogy a My Star (Iron Wolves) már egy évvel korábban is belekeveredett egy bundabotrányba.

A liga szervezői gyorsan reagáltak. Kizárták a csapatot a nyári szezonból, minden mérkőzésüket automatikusan elveszítettnek minősítették, az esetet pedig jelentették a Riot Games felé, hogy további vizsgálatok is induljanak.

Miért fontos ez az ügy?

Ez az eset rámutat, milyen gyorsan és kreatívan próbálkoznak egyesek manipulálni az e-sport eseményeket, akár játékosok, akár korábbi botrányokban érintettek révén. Nagy felelősség hárul a szervezőkre, hogy időben felderítsék a csalásokat és kiszűrjék a szándékos manipulációra törekvő csapatokat.

A történet egyszerre botrányos és tanulságos. Felhívja a figyelmet arra, hogy a háttérben folyamatos harc zajlik az e-sport tisztaságáért, és a közösség/felhasználók aktív szerepet játszanak abban, hogy az ilyen kísérletek gyorsan napvilágra kerüljenek.