
Te egyetértesz vele?
Amikor megvásárolsz egy játékot lemezesen vagy digitálisan, nagyjából mindig ugyanaz történik. Elindul a nulladik napi patch, amivel még több tíz gigányi hibajavítás és egyéb frissítés érkezik. A GTA egyik korábbi fejlesztője, Colin Anderson úgy gondolja, hogy elég ebből, és ki is fejezte megtetszését.
Anderson jelenleg a Denki Games egyik vezetője, de a GTA hanganyagáért volt felelős. Ő főleg az első két Grand Theft Auto játékban vállalt oroszlánrészt, most pedig a San Andreas 20. évfordulójára közzétett posztra reagált. Írásában elárulta, hogy mennyire hiányolja már a régi iskolát, és szerinte egy dolgot a modern játékfejlesztésnek is követnie kellene.
As a developer, I miss the discipline of knowing there was no way to “fix” a game once it had been manufactured. The “Day Zero Patch” mentality today just encourages poor development and management practices, and it’s a worse customer experience too. #gamedevelopment https://t.co/ZcShwIYQVR
— Colin Anderson (@denkicolin) October 26, 2024
„Fejlesztőként hiányzik az a fegyelem, ami akkor volt, amikor tudtuk, hogyha kiadunk egy játékot, már nem tudjuk javítani. A nulladik napi patch rendszernek rossz üzenete van, gyenge fejlesztésre, teljesítményre és nem megfelelő élményre utalhat.” – írta Collin.
Sajnos az utóbbi időben valóban akadt jó néhány olyan AAA-játék, ami elég gyatra állapotban érkezett meg. Elég csak a CD Projekt Red szenvedésére gondolni a Cyberpunk 2077 megjelenése során, de egy rakás játékot felsorolhatnánk még. Annak ellenére, hogy később tényleg javítják a hibákat és a játékélményt, (ahogy a CDPR is) nem fest jó képet a csapatról, amikor így érkezik meg egy újdonság.
A szomorú valóság viszont az, hogy ez a jelenség még biztosan velünk marad egy jó darabig. Az biztos, hogy ha változást szeretnének elérni a fejlesztők, hangot kell adniuk nemtetszésüknek.