
Mindent megtesz az Xbox, hogy felkapaszkodjon a PlayStation szintjére
A Bloomberg által közölt átfogó jelentés részletesen bemutatja a Microsoft és az Xbox jelenlegi helyzetét. A Game Pass nem mindenkinek nyerte el a tetszését, és az évek során vegyes fogadtatásban részesült a fejlesztők részéről. A Bloomberg írása egy megdöbbentő statisztikát is feltárt. A Microsoft hatalmas összegeket, évi 1 milliárd dollárt költ arra, hogy harmadik fél által készített játékokat vonzzon be a platformra.
A technológiai óriás gyakran több millió dollárt költ arra, hogy papírra vesse az aláírásokat és megkösse a szükséges szerződéseket. A Bloomberg arról is beszámolt, hogy a Microsoft jelentős összegeket áldoz arra, hogy a Game Pass szolgáltatás kínálatát gazdagítsa, amely mára már egy „Play Anywhere” rendszerként működik, és túlmutat a hagyományos otthoni konzolokon.
A Game Pass egyben nagy változást hozott a kiadók számára is. A Microsoft most évi 1 milliárd dollárt költ arra, hogy harmadik fél által készített játékokat csábítson be az előfizetéses szolgáltatásba. Ez a nagylelkűség több mint elég volt ahhoz, hogy megnyerje a kisebb kiadókat, amelyek számára előre kifizetett, több millió dolláros fix díjakat ajánl fel a játékok platformra kerüléséért. Továbbá részesedést az előfizetési bevételekből, és azt az ígéretet, hogy olyan figyelmet és láthatóságot kapnak, amelyet máshol nem feltétlenül érnének el.
Az infláció miatt a Game Pass előfizetési díja nemrégiben emelkedett, és a könyvtárban vezető helyet elfoglaló játékok folyamatosan változnak. Kétségtelen, hogy a szolgáltatás hatalmas erőt képvisel a piacon. Ez a tendencia pedig várhatóan tovább javul: a következő hónapban az első Call of Duty játék, a Black Ops 6, is elérhetővé válik a Game Pass-on.
Az Xbox Game Pass már most magában foglalja az Ubisoft Connect és az EA Play szolgáltatások játékait is. Így egy igen gazdag és vonzó kínálatot biztosít a világ játékosai számára, amely folyamatosan csak bővül és fejlődik.