Ezért van több csaló a Black Ops 6-ban, mint valaha

Egy korábbi Activision alkalmazott nyilatkozott arról, hogy miért vált egyre súlyosabbá a csalás problémája a Call of Duty franchise legújabb részeiben, különösen a Warzone-ban és a Black Ops 6-ban. Szerinte a probléma „egyszerű” oka a CoD évenkénti megjelenési ciklusában rejlik.
Az Activision hatalmas erőforrásokat fordított arra, hogy felépítse a saját RICOCHET csalás elleni rendszerét, amely kifejezetten a CoD játékok védelmét szolgálja. Ennek ellenére a csalás válsága tovább fokozódott. A jelenlegi helyzet különösen kiélezett a Black Ops 6 körül, ahol a probléma olyan mértékűvé vált, hogy több ezer játékos, köztük népszerű streamerek is, elfordultak a játéktól.
De hogyan súlyosbodhatott a helyzet? Miért tűnnek hatástalannak az Activision által bevezetett tiltóhullámok? Egy volt Activision-munkatárs szerint a válasz egyszerűbb, mint gondolnánk.
Az évenkénti CoD-ciklus problémái
A Call of Duty sorozat évente új címmel jelentkezik. Ennek érdekében az Activision három nagy fejlesztőcsapatot – Raven Software, Infinity Ward és Treyarch – rotációban foglalkoztat, így minden évben egy másik stúdió vezeti az aktuális projektet. Ez a fejlesztési folyamat, amely az évenkénti megjelenési ütemet biztosítja, a káosz forrása lehet, legalábbis a korábbi alkalmazott szerint.
„Egyszerű” ok, amiért a csalás egyre súlyosabb
Justin Taylor, az Activision egykori digitális marketingért felelős igazgatója az X-en (korábban Twitter) osztotta meg gondolatait a CoD csalásproblémájával kapcsolatban. „Ha tudni akarod, miért van több hackelési probléma a CoD-ban, mint bármely más játékban, elmondom. Négy évig dolgoztam az Activisionnél” – írta.
Bár Taylor soha nem vett részt közvetlenül a játékfejlesztés technikai oldalán, meglátásai mégis érdekesek. Véleménye szerint az évenkénti fejlesztési ciklus az alapvető probléma.
„Egyszerű. Három stúdió van (Sledgehammer, Infinity Ward, Treyarch), amelyek nem akarnak együttműködni, és lényegében minden évben a nulláról kezdik az új játékot.”
If you want to know why Call of Duty has so many more hacking issues than any other game, I’ll tell you. I worked at Activision for 4 years.
Super simple. You have 3 studios (Sledgehammer, Infinity Ward, Treyarch) who don’t want to work together, who basically start from scratch… https://t.co/odNQ3ejpU9
— Justin Taylor (@TheSmarmyBum) December 24, 2024
Taylor szerint ez az évenkénti váltás nagy hátrány a CoD számára. A fejlesztők nem tudják folyamatosan építeni és fejleszteni ugyanazt a játékot, mint ahogy azt például az Apex Legends, a Fortnite vagy a Valorant csapatainál látjuk. Ehelyett minden évben új terméket vásárolnak a játékosok. Mire a csalás elleni rendszer reagálni tudna az aktuális problémákra, már egy új CoD játék van a középpontban.
A csalás válsága és a Black Ops 6
A Black Ops 6-ban tapasztalható csalások olyan mértékűvé váltak, hogy még a legelkötelezettebb játékosokat is elűzték. A probléma széles körben elterjedt, és komolyan károsítja a játék élvezhetőségét. Bár a helyzet rávilágít az Activision fejlesztési folyamatainak gyengeségeire, még nem tudni, hogy ezek az események valódi változásokat idéznek-e elő a cégnél.
Mit hozhat a jövő?
A csalásprobléma rávilágít arra, hogy az Activision évenkénti fejlesztési modellje akadályozza a tartós megoldások bevezetését. Az olyan játékok, mint a Valorant vagy az Apex Legends, folyamatos frissítésekkel és hosszú távú stratégiával dolgoznak, míg a CoD fejlesztőcsapatai évente új projekteket indítanak, ami megnehezíti a már meglévő problémák hatékony kezelését.
A közösség reméli, hogy az Activision felismeri a helyzet súlyosságát, és változtat fejlesztési stratégiáján, hogy a csalás elleni küzdelem hatékonyabbá váljon. A kérdés csak az, hogy ez a felismerés még időben érkezik-e, vagy a játékosok tömeges elfordulása már visszafordíthatatlan lesz.