Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Hogyan termel pénzt egy esport csapat?
Az esport gazdasága minden játékos számára vonzó lehet. Az ötlet, hogy hivatásszerűen videojátékokat játsszon valaki, miközben stabil fizetést keres egy esport-szervezeten keresztül, valós lehetőséggé vált, függetlenül attól, hogy a játékos hol él.
Hogyan szerezhetnek bevételt az esport szervezetek?
Az esport csapatoknak a mérete változó, így a működésük módja is eltérő. Egy újabb szervezet jobban függhet a nyereményalapoktól, míg a nagyobb, befutott csapatok ma már sokoldalú vállalkozásokként működnek, szélesebb közösségeket szolgálnak ki és többféle bevételi forrással rendelkeznek.
Versenyen szerzett pénznyeremény
Sokan tévesen gondolják, hogy a szervezetek kizárólag a versenyeken szerzett nyereményalapokból élnek. A pénznyeremények fontos bevételi forrást jelenthetnek, de a nyereményalapok nagy része általában a játékosok bónuszként kapott juttatásaként kerül kifizetésre. Különösen az újabb esport szervezetek számára fontosak a nyereményalapok, mivel ezek lehetnek az elsődleges bevételi forrásuk, míg felépítik saját szurkolói bázisukat a többi bevételi forrás kiépítéséig.
Szponzoráció
Az esport szervezetek legfőbb bevételi forrása a szponzoráció. A legnagyobb csapatok hatalmas rajongótábort vonzanak, különösen a fiatal nézők körében, ami csábító lehet a márkák számára, így kereskedelmi partnerségeken keresztül tudják elérni ezt a célcsoportot. A szponzorációs szerződések általában különféle előnyöket kínálnak a márkák számára, mint például mezszponzorációkat és személyre szabott reklámkampányokat. Az esportban a legtöbb szponzorációs szerződés értéke nem nyilvános, de néhány ezertől akár több millió dollárig is terjedhetnek.
Merchandise
A merchandise legegyszerűbb fordítása a „termékek értékesítése”. A sport világában jellemző trend, már az esportban is megfigyelhető: a szurkolók mezeket vesznek, sálakat, sapkákat és a legkülönbözőbb tárgyakat, amik az esport csapathoz köthető. A nagyobb szervezetek már életmódmárkaként mutatják be magukat, nem pedig csak egy esport csapatként.
Bevételmegosztás ligákkal és mikrotranzakciók
Az esport gyors növekedésének köszönhetően számos kiadó franchise alapú ligát hozott létre, mint például a League of Legends EMEA Championship (LEC) vagy a Call of Duty League (CDL). A franchise ligák általában egy belépési díjat írnak elő, amelyet a szervezeteknek kell fizetniük ahhoz, hogy részt vehessenek a bajnokságban. Amit a szervezet cserébe kap, az egy garantált hely egy nagy presztízsű versenyen, ami lehetővé teszi a csapatok számára, hogy jobb szponzori szerződéseket kössenek, és megosztott bevételeket szerezzenek a ligával. A mikrotranzakciókról részletesen írtunk a VALORANT Championship Tour-ral kapcsolatban. Bevételt a játékon keresztül értékesített fegyverszínezésekkel, mezekkel és különböző itemekkel generálhat egy esport csapat.
Játékosok értékesítése
A klasszikus sportokhoz hasonlóan már az esport iparágában is megjelentek az átigazolási díjak. A legtehetségesebb játékosok értéke már elérheti a több millió dollárt is játéktól függően. A szaúdi megaprojektről is írtunk már korábban: a Falcons több millió dollárt költött igazolásokra, eddig eredménytelenül.
Reméljük a hazai esport is eljut rövidesen olyan szintre, amelyben több szervezet is képes lesz profitot termelni!
Próbáld ki nálunk a sportfodasást! (x)