lorem

Ingyenes lehet az új EA FC?

Kép forrása: EA Sports

Ha az EA ragaszkodik ahhoz, hogy reklámokat helyezzen el a játékokban, az EA FC-nek ingyenesen játszhatónak kellene lennie.

Miért érné meg az EA FC-nek a váltás?

Az Electronic Arts jelenleg azon dolgozik, hogy több „dinamikus” reklámot helyezzen el a játékaikban. A fejlemény sok játékos részéről jogos szemforgatást váltott ki, annak ellenére, hogy Andrew Wilson vezérigazgató szerint a vállalat „figyelmesen” jár el. Az AAA játékok már most is drágák, 60 vagy 70 dollárba kerülnek. Amióta léteznek videojátékok, az egyik előnyük az volt, hogy nem szolgáltak reklámokat. Végső soron azonban a kiadók, mint az EA, bármit megfontolnak, ami idővel több pénzt hoz. Ezért kellene megfontolniuk, hogy az EA FC-t ingyenesen játszhatóvá kellene tenniük. Az NBA 2K jogosan kapott rengeteg kritikát, amiért nem átugorható reklámokat helyeztek el teljes árú játékaikban és az EA jól tenné, ha nem követné el ugyanezt a hibát.

Pénzügyi szempontból is erős érv szól amellett, hogy meglépjék. Bármilyen reklámszerződések, amelyeket kötnek, sokkal értékesebbek lennének egy ingyenesen játszható cím esetében. Ezzel áttérve a második pontra. Az EA FC ingyenesen játszhatóvá tétele hatékonyan lebontana egy hatalmas belépési akadályt. A játék ára jelenleg távol tartja az alkalmi vagy takarékos játékosokat a mikrotranzakciókkal teli ökoszisztémától. Míg a cég jelenleg évente több tízmillió dollárt keres az éves focijáték eladásából, érvelni lehetne amellett, hogy többet kereshetnének mikrotranzakciókból, ha a játék ingyenes lenne. Az új játékosok bevonzása mellett a régi játékosok is könnyebben igazolhatnák maguknak, hogy többet költsenek, ha nincs éves költség az új játék megvásárlására.

Folyamatos frissítési modell lehetősége más játékokhoz hasonlóan

Ez lehetőséget adna az EA-nek arra is, hogy elhagyják az éves kiadási ütemtervet és egy állandó EA FC élő szolgáltatási játékot tartsanak fenn több éven keresztül. Ha a játék évente nem változna, a játékosok hajlandóbbak lennének fizetni a csomagokért, ha azok tartalma tartósabb lenne. Ez a fejlesztési költségeket is csökkenthetné, ha az EA-nak csak egy játékot kellene karbantartania, nem pedig évente újra kiadnia.

Az ellenvetés ezzel az ötlettel szemben a FIFA/EA FC megszállott rajongói. Ezek azok a játékosok, akik évente megvásárolják az új játékot és évente több száz dollárt költenek új Ultimate Team csomagokra. Azonban az EA-nak fel kell tennie magának a kérdést. Vajon a reklámok hozzáadása egy már így is jelentős pénzügyi befektetéshez nem kockáztatja-e meg a hűséges játékosbázis elidegenítését?

Tekintve, hogy az EA úgy döntött, saját franchise-okra fókuszál talán nincs is jobb időpont arra, hogy teljesen új alapokra helyezzék a legjövedelmezőbb tulajdonukat.

Próbáld ki nálunk a sportfodasást! (x)