Nagy bajban lehet a Twitch
Az évek során sok versenytárs próbálta elvenni a Twitch trónját, mint a legnagyobb élő közvetítési platform. Ilyen volt a Facebook Gaming, a Mixer és néhány másik platform is, amelyek végül nem jártak sikerrel. Eközben a KICK, a YouTube és maga a Rumble továbbra is küzdenek azért, hogy piaci részesedést szerezzenek.
Annak ellenére, hogy a Twitch domináns szerepet tölt be az élő közvetítések piacán, az Amazon belső forrásai a platformot már többször „zombi márkának” nevezték. A jelentések szerint a Twitch veszteséget termel annak ellenére, hogy évi 2 milliárd dolláros bevételt produkál. Egyre nagyobb a félelem attól, hogy a közeljövőben tömeges elbocsátásokra kerül sor.
Mindezek következtében Pavlovski úgy gondolja, hogy a Twitch napjai meg vannak számlálva. Szerinte az Amazon vagy eladja a platformot, vagy teljesen megszünteti a közeljövőben.
„Előrejelzésem: az Amazon két éven belül bezárja a Twitch-et, vagy eladja. Valószínűleg hamarabb” – írta Pavlovski 2024. október 22-én a Twitteren. A Rumble vezérigazgatója azonban nem fejtette ki részletesen, hogy miért gondolja így.
Egy követője gyorsan felhívta a figyelmet arra, hogy Pavlovski korábbi előrejelzései más platformok bezárásáról sokszor gyorsabban megvalósultak, mint amennyire azt ő maga várta.
„Igaz, ezt is megjósoltam” – válaszolta Pavlovski. Hozzátette, hogy szeret egy kis „puffert” hagyni az előrejelzéseihez. Arra is emlékeztetett, hogy nemrég azt mondta, a GARM (Global Alliance for Responsible Media) egy hónapon belül bezár, és valóban csak néhány nappal később szűnt meg végleg.
Minden hibája ellenére a Twitch még mindig rendelkezik olyan funkciókkal, amelyekkel a versenytársak, mint a KICK vagy a Rumble, még csak most próbálkoznak. Ilyenek például a kiemelt klippek, a tartalomgyártók irányítópultjai vagy az élő chaten belüli fogadások lehetősége. Azonban a KICK próbál újítani azzal, hogy a nézőknek is lehetőséget ad pénzt keresni a stream-ek nézésével, ami akár előnyt is jelenthet számukra a piacon.