
Shroud komoly kritikákat kapott, miután február 1-jén, a hónapig tartó Fragathon jótékonysági eseményének egyik adásában szerencsejátékkal foglalkozott. Az egykori profi Counter-Strike-játékos és streamer élőben közvetítette Twitch-en, ahogy pénzt költött egy weboldalon, hogy virtuális játékkártya-csomagokat nyisson ki ritka és értékes kártyák reményében.
Shroud kiakasztotta a nézőit
A nézők élesen bírálták Shroud döntését, hogy szerencsejátékot is beemelt a jótékonysági esemény programjába. Ráadásul a használt weboldal az esemény egyik szponzora is volt. Egy „toby30356” nevű felhasználó feltöltötte az erről készült klipet a LivestreamFail subreddit-re, ahol azt írta: „Shroud 600 dollárt költött 20 másodperc alatt egy jótékonysági streamben egy olyan szerencsejáték-oldalon, amelynek nincs korhatár-korlátozása.” A klip már több mint 100 ezer megtekintést ért el Twitch-en, és a Reddit-poszt alatt százával érkeztek a kommentek.
Shroud Gambling $600 In 20 Seconds On a Charity Stream On a Gambling Website with No Age Restrictions
byu/toby30356 inLivestreamFail
„Meglepett, hogy Lupo ezt rendben találja” – írta egy hozzászóló, utalva Dr. Lupo-ra, aki Shrouddal együtt közvetített az eseményen. A Reddit-posztoló erre így válaszolt:
„Őszintén szólva úgy tűnik, hogy nem találja rendben. Valaki 100 dollárt adományozott, és megkérte Lupo-t, hogy nyisson ki egy dobozt az oldalon, de ő határozottan és többször is visszautasította. Sőt, amikor az oldal képernyőn volt, el is hagyta a streamet. Úgy gondolom, nem mondták el neki az egész igazságot.”
A Fragathon esemény célja és eredményei
Shroud január 4-én indította el a Fragathon jótékonysági eseményt, amelyet azonban ideiglenesen felfüggesztett a Los Angeles-i erdőtüzek miatt. Néhány nappal később folytatta a mindennapos közvetítéseket, és eddig több mint 575 ezer dollárt gyűjtött össze. Az esemény február 8-án ér véget. A jótékonysági rendezvényt Shroud édesapja emlékére szervezte, aki tavaly hunyt el rákban. Az adománygyűjtés lényege, hogy minden játékban elért elimináció egy dollárt ér a kampány számára. Emellett minden előfizetésből, adományból és Twitch bitekből származó bevétel is hozzáadódik az összeghez. Az összes befolyt pénzt a St. Jude Gyermekkórház számára ajánlják fel.