
Leslie Benzies, a Grand Theft Auto sorozat legendás producere, új stúdiójával, a Build A Rocket Boy-jal hamarosan bemutatja első nagy projektjét, a MindsEye-t. A játék azonban már most sok vitát váltott ki a hossza és felépítése miatt – Benzies pedig tisztázta, miért döntöttek így.
Nem GTA-klón, hanem lineáris akciójáték
A MindsEye-t sokan egy újabb GTA-szerű, nyílt világú játéknak várták, főleg Benzies múltja miatt. A valóságban azonban a MindsEye egy sokkal lineárisabb, történetközpontú akciójáték lesz, amely egy Las Vegas-szerű, futurisztikus városban, Redrockban játszódik. A főszereplő Jacob Diaz, egy volt katona, akinek életének egy meghatározott időszakát követhetjük végig.
Benzies elmondása szerint a lineáris megközelítés tudatos döntés volt: „A legtöbb ember valójában nem játszik végig egy játékot” – magyarázta, hozzátéve, hogy a csapat egy olyan élményt akart létrehozni, amely valóban végigjátszható a többség számára. A MindsEye így inkább a Mafia sorozathoz áll közelebb, mint a Grand Theft Auto-hoz: nagyvárosi környezet, de nem valódi nyílt világ, inkább díszlet a történethez.
Miért csak 20 óra?
A MindsEye végigjátszása körülbelül 20 órát vesz igénybe, ami rövidebb, mint sok mai blockbuster játéké. Benzies szerint azonban ez tudatos döntés volt: „Szerintem a 20 óra jó hosszúság egy játékhoz. Az emberek többsége – nagyjából 60-70 százalék – nem jut el a végéig, ha hosszabb” – mondta.
A fejlesztők célja az volt, hogy „olyan játékot hozzanak létre, amit tényleg be lehet fejezni”. Benzies szerint a játékosok nem a töltelék tartalomra vágynak, hanem a „húsra és a krumplira” – vagyis a lényegre törő, tartalmas élményre. A MindsEye ezért inkább rövidebb, de sűrűbb élményt kínál, és a készítők azt ígérik, hogy a fő történet mellett lesznek mellékküldetések és a megjelenés után további tartalmak is érkeznek.
Innováció és közösségi tartalom
Bár a fő kampány lineáris, a MindsEye tartalmaz egy Build.MindsEye nevű platformot is, ahol a játékosok saját pályákat és élményeket hozhatnak létre, akár teljesen eltérő játékmenettel is. Ez a közösségi tartalomkészítés új szintre emelheti a játék hosszú távú élvezhetőségét.
Mire számíthatnak a játékosok?
A MindsEye egy harmadik személyű akciójáték, amely ötvözi a pörgős lövöldözést, járműves üldözéseket és a futurisztikus sci-fi hangulatot. Bár sok elemében emlékeztethet a GTA-ra, a hangsúly ezúttal a történeten, a filmszerű élményen és a közösségi tartalomkészítésen van.