lorem

Kutatás készült a női és a férfi párbeszédekről a játékokban

Kép forrása:

Érdekes eredményeket kaptak a kutatók.

Nagy utat jártak be a női karakterek a megjelenő videojátékokban. Korábban kevés egyéniséggel találkoztunk, ha éppen volt a történetben hölgy szereplő, egy érzelmi szál miatt jelent meg, vagy a játék első óráiban el is szivárgott.

Az utóbbi években nagy fejlődésen esett át a játékipar etekintetben. Olyan népszerű női karakterek kerültek át a mozivászonról, mint például Lara Croft, de már az ellenkező irányt is láthattuk Ellie és a The Last of Us esetében. Azóta találkoztunk már eredeti karakterekkel is, például Aloy-jal, Tifa-val, Ericával, csak hogy egy párat említsünk.

Mindezek ellenére a Glasgow-i Egyetem friss kutatásában érdekes (és sajnos kiszámítható) eredmények születtek. A férfi karaktereknek továbbra is kétszer hosszabb dialógusaik vannak átlagosan a játékokban, mint a női szereplőknek. Ez a kutatás a valaha volt legnagyobb, amit a játékbeli párbeszédekről folytattak. A kutatók 13 000 karaktert vizsgáltak meg különböző játékokban. Megállapították, hogy a játékok 94%-ában a férfiak kétszer annyi szöveget kapnak a jelenetekben, mint a hölgyek. Ez az egyenlőtlenség akkor is érvényes, amikor a női karakter a főszereplő.

A tanulmány azt is kiemeli, hogy bár ez a szám folyamatosan fejlődik, nagyjából egy évtizedbe telik, mire kiegyenlítődik. A kutatás során nemcsak a főszereplőket, hanem a játékok kisebb mellékszereplőit is vizsgálták. „Arra számítottunk, hogy a férfi karakterek több szöveget kapnak, de a mértékére nem. Meglepett minket, hogy milyen kevés – 50 játékból nagyjából 3-ban – címben van 50% felett a női dialógusok aránya” – mondta Dr. Rennick, a Glasgow-i Egyetem filozófiai kutatója.

Felmerülhet a kérdés: mi a megoldás az égető adat kiküszöbölésére? Az, hogy több olyan játék kerül piacra, aminek női főszereplője van, nem feltétlenül. Bár a történetközpontú címekben sok a párbeszéd, rengeteg olyan játékkal találkozhatunk, ahol ugyan a főszereplő nő, mégsem a mély dialógusai miatt emlékezhetünk rá.

Összességében ez egy elszomorító adat, ami kevésbé meglepő, de remélhetőleg ez felnyitja a videojáték-készítők szemét is.

Próbáld ki nálunk a sportfodasást! (x)