lorem

MindsEye: A PlayStation visszatérítéseket ad

Kép forrása: Mindseye

A MindsEye, a Build a Rocket Boy első játéka hatalmas várakozásokkal indult, ám a megjelenés óta komoly technikai problémákkal küzd, ami miatt a PlayStation szokatlan lépésre szánta el magát. Visszatérítéseket adnak a játékosoknak, hasonlóan a hírhedt Cyberpunk 2077 indulásához.

Botrányos rajt, tömeges hibák

A MindsEye június 10-én jelent meg PC-re, PS5-re és Xbox Series X|S-re, de a játékosok már az első napokban tömeges hibákról, optimalizálatlanságról, gyakori összeomlásokról és gyenge teljesítményről számoltak be – még a PS5 Pro konzolokon is, ahol a játék gyakran 30 FPS alatt futott, annak ellenére, hogy ez a maximális érték. A problémák miatt a játékosok tömegesen fordultak a PlayStation ügyfélszolgálatához visszatérítésért. A Sony – szokatlan módon – pozitívan bírálta el a kérelmeket, annak ellenére, hogy letöltött játékokra általában nem ad visszatérítést.

A Cyberpunk 2077 párhuzam

A MindsEye ezzel a lépéssel a Cyberpunk 2077 mellé került azon kevés játék közé, amelyeknél a PlayStation kivételt tett a visszatérítési szabályzatával. 2020-ban a Cyberpunk 2077 botrányos rajtja után a Sony nemcsak visszatérítést adott, de ideiglenesen el is távolította a játékot a PlayStation Store-ból. Bár a MindsEye-t egyelőre nem vették le a digitális áruházból, a helyzet hasonlóan súlyosnak tűnik.

A fejlesztők bocsánatkérése és javítási ígéretei

A Build a Rocket Boy nyilvános bocsánatkérést tett közzé, elismerve a játék hibáit, és megígérte, hogy folyamatosan dolgoznak a teljesítmény javításán. A fejlesztők szerint a legtöbb összeomlást egy memória-szivárgás okozta, amely a játékosok mintegy 10%-át érintette. Már dolgoznak egy hotfixen, amelyet PC-re akár már másnap, konzolokra pedig a jóváhagyás után terveznek kiadni. A stúdió hangsúlyozta, hogy elsődleges céljuk a teljesítmény optimalizálása minden platformon, és folyamatosan kommunikálnak a játékosokkal a fejlesztések állásáról.

„Szívből sajnáljuk, hogy nem minden játékos tudta úgy megtapasztalni a MindsEye-t, ahogyan azt szerettük volna. Elsődleges prioritásunk a teljesítmény és a stabilitás optimalizálása, hogy minden játékos, minden eszközön egyformán magas színvonalú élményt kapjon.” – olvasható a fejlesztők közleményében.

Vegyes fogadtatás, csalódott rajongók

A MindsEye-t a megjelenés előtt sokan a Grand Theft Auto-sorozat szellemi örökösének tartották a vezető fejlesztő múltja miatt. A játék már az előzetesek alapján is vegyes fogadtatásban részesült. A megjelenés óta a Steam-en is gyorsan „vegyes” értékelést kapott. A pozitívumok között főleg a vezetési mechanikát és a történetet emelik ki, de a technikai hibák és a gyenge optimalizáció minden mást elhomályosítanak.