Oroszország saját gyártású játékkonzolt tervez a piacra dobni

Idén korábban vált ismertté, hogy Vlagyimir Putyin utasította az orosz technológiai gyártókat, hogy dolgozzanak ki saját játékkonzolokat. A cél az, hogy az ország versenyezzen a PlayStation és az Xbox által uralt otthoni konzolpiacon. Azonban úgy tűnik, a dolgok nem a tervek szerint haladnak.
A Habr.com által közzétett legfrissebb frissítés szerint a Skolkovo Alapítvány, amelynek feladata a konzolok alapjainak kifejlesztése, komoly technikai problémákkal küzd.
„Valami igazán áttörőt kell alkotni”
A Habr.com és a Tom’s Hardware által is idézett nyilatkozat szerint:
Remélem, hogy kollégáim teljes felelősséggel közelítenek ehhez a feladathoz, és valami igazán áttörőt alkotnak. Hiszen mindenki számára nyilvánvaló: az Elbrus processzorok még nem azon a fejlettségi szinten vannak, amely lehetővé tenné az egyenrangú versenyt a PS5-tel és az Xbox-szal, így a megoldásnak nem lehet szokványos.
Ez a kijelentés Anton Gorelkintól, az Állami Duma Információs Politikai Bizottságának helyettes elnökétől származik. Az „Elbrus” processzorra való hivatkozás az orosz fejlesztésű processzoregységet jelenti. A nyilatkozat nyíltan elismeri, hogy az ország technológiája még nem érte el azt a szintet, amit az Xbox és a PlayStation hardverei képviselnek.
Az Elbrus processzort a Moszkvai SPARC Technológiák Központja fejlesztette ki, de a szakértők szerint a minősége messze elmarad az olyan gyártók hardvereitől, mint az Intel és az AMD.
Egy szuverén platform megteremtése
Gorelkin megismételte azt a szándékot, hogy Putyin utasításainak megfelelően egy szuverén platformot hozzanak létre:
Ez a platform elsősorban azt a célt szolgálja, hogy előmozdítsa és népszerűsítse a hazai videojáték-termékeket, és bővítse azok közönségét a PC-n és mobil eszközökön túllépve.
A legfrissebb hírek szerint az oroszok két saját konzolon dolgoznak: az egyik egy „nem túl erős” eszköz, míg a másik egy felhőalapú, streamingre fókuszáló egység, amely mindössze 45 dolláros árcédulával rendelkezik. Egy néhány nappal ezelőtt megjelent első kép szerint a 45 dolláros eszköz egy Xbox-stílusú kontrollerből, egy kis távirányítóból és egy USB-dongleből áll.
Egy ultramagas ár-érték arányú megoldás célja
Az RBC.ru cikke részletezte az ultraköltséghatékony játékkonzol célját:
Az MTS konzol a felhőalapú játékok elvén működik, saját MTS Fog Play rendszerén — egy platformon, amely úgynevezett „ködös játékot” tesz lehetővé. A rendszert eredetileg arra tervezték, hogy lehetővé tegye „gyenge” számítógépek tulajdonosainak a magas rendszerigényű játékok futtatását.
Mindezek ellenére az orosz konzolok jelenlegi állapota, az Elbrus processzor technológiai hátránya és a globális piac magas elvárásai alapján a projekt előtt még hosszú út áll.