
Több mint gondolnánk.
Az év egyik, ha nem a legnagyobb mellélövését a Sony és a Firewalk sütötte el a Concorddal. A hero shootert közel egy évtizeden át fejlesztették és még így is több mint 400 millió dollárt kóstált nekik.
A játék történetét már jól ismerhetjük. Augusztus végén adta ki a játékot a Sony, majd kettő héttel és arcpirítóan kevés, 25 000 eladott példánnyal később úgy döntöttek, nem is foglalkoznak tovább a játékkal. Nem csoda, hogy sokan ezután gyűjtői darabnak gondolták a Concordot.
Az IGN korábbi munkatársa, Colin Moriarty egy a Concordon dolgozó személlyel beszélgetett, akit nem nevezhetett meg, de állítása szerint leellenőrizte a hitelességét. A beszélgetés során viszont némi plusz infót nyújtott Moriarty-nak.
„Mire eljutott az alfa fázisig a játék, addigra már 200 millió dollárjába fájt a stúdiónak.” – árulták el. Ez nagyjából 2023 első negyedében lehetett, tehát a fennmaradó költés ezt követően érkezett. Az sem segített, hogy rengeteg feladatot ki kellett szervezni egyéb fejlesztőcsapatoknak. Ezt állítólag azért csinálták, hogy minél hamarabb kiadhassák a játékot.
És itt még nincs vége. Azért is lehet ilyen csalódott a fejlesztőcsapat, mert a játékot a PlayStation jövőbeli zászlóshajójának tekintették. Ez volt az, ami a munkatárs állítása szerint „toxikus pozitivitást’ okozott, és nem lehetett kritikát megfogalmazni a játékkal kapcsolatban.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it’s so much worse than you think.
It was internally referred to as „The Future of PlayStation” with Star Wars-like potential, and a dev culture of „toxic positivity” halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024
Elég kiábrándító, ha valóban igazak ezek az állítások. Természetesen ez csak egy forrás, és senki sem erősítette meg, hogy igazak lennének, de az eredmény talán a meginterjúvolt személyt támasztja alá.