lorem

Több mint 400 millió dollárba fájt a Concord

Kép forrása: Sony

Több mint gondolnánk.

Az év egyik, ha nem a legnagyobb mellélövését a Sony és a Firewalk sütötte el a Concorddal. A hero shootert közel egy évtizeden át fejlesztették és még így is több mint 400 millió dollárt kóstált nekik.

A játék történetét már jól ismerhetjük. Augusztus végén adta ki a játékot a Sony, majd kettő héttel és arcpirítóan kevés, 25 000 eladott példánnyal később úgy döntöttek, nem is foglalkoznak tovább a játékkal. Nem csoda, hogy sokan ezután gyűjtői darabnak gondolták a Concordot.

Az IGN korábbi munkatársa, Colin Moriarty egy a Concordon dolgozó személlyel beszélgetett, akit nem nevezhetett meg, de állítása szerint leellenőrizte a hitelességét. A beszélgetés során viszont némi plusz infót nyújtott Moriarty-nak.

„Mire eljutott az alfa fázisig a játék, addigra már 200 millió dollárjába fájt a stúdiónak.” – árulták el. Ez nagyjából 2023 első negyedében lehetett, tehát a fennmaradó költés ezt követően érkezett. Az sem segített, hogy rengeteg feladatot ki kellett szervezni egyéb fejlesztőcsapatoknak. Ezt állítólag azért csinálták, hogy minél hamarabb kiadhassák a játékot.

És itt még nincs vége. Azért is lehet ilyen csalódott a fejlesztőcsapat, mert a játékot a PlayStation jövőbeli zászlóshajójának tekintették. Ez volt az, ami a munkatárs állítása szerint „toxikus pozitivitást’ okozott, és nem lehetett kritikát megfogalmazni a játékkal kapcsolatban.

Elég kiábrándító, ha valóban igazak ezek az állítások. Természetesen ez csak egy forrás, és senki sem erősítette meg, hogy igazak lennének, de az eredmény talán a meginterjúvolt személyt támasztja alá.